Na portalu Rekrutacje Prawnicze opublikowano już setki ogłoszeń dla prawników oraz pracowników kancelarii. Poniżej nasze 3 wnioski na temat tego co wpływa pozytywnie na atrakcyjność ogłoszenia.

1. Widełki wynagrodzenia

Jawność wynagrodzeń w sektorze prawniczym jest nadal tematem tabu, ale to się zmienia wzorem np. sektora IT. Kandydaci oczekują wiedzy na temat tego jakie zarobki oferuje pracodawca, jeszcze przed złożeniem CV. Dotyczy to zarówno młodego pokolenia, jak i bardziej doświadczonych prawników, którzy niekoniecznie szukają aktywnie pracy, więc tym bardziej nie będą marnowali czasu na rekrutacje „w ciemno”.

Chcesz mieć więcej ofert od kandydatów? Ujawnij widełki proponowanego wynagrodzenia. Z naszych obserwacji wynika, że może to zwiększyć ilość ofert nawet o 60-70%. Nawet jeżeli widełki są szerokie (np. 4-8 tys. zł), kandydaci to doceniają i chętniej składają cv niż w przypadku ofert, gdzie wynagrodzenie jest określane mianem „uzależnione od doświadczenia” lub „adekwatne do stanowiska pracy”.

2. Praca hybrydowa

Standard podczas pandemii. Potem pracodawcy chcieli ściągać pracowników do biur, co niekiedy wywoływało konflikt. Pracodawcy niekoniecznie chcą godzić się na pracę hybrydową. Nie po to wynajmowali setki m2 powierzchni, ma to też swój negatywny wpływ na komunikację w zespole i budowanie relacji. Niemniej jednak jest ona już standardem na rynku. Niemal wszyscy się do niej przyzwyczaili i dzisiaj trudno znaleźć pracownika, który by jej nie oczekiwał (z naszych obserwacji 9/10 kandydatów wymaga pracy hybrydowej).

Chcesz mieć więcej ofert od kandydatów? Musisz zapewnić chociaż w minimalnym zakresie (np. 1 raz w tygodniu) możliwość pracy hybrydowej.

3. Wyróżnij się!

Ogłoszenie o pracę to nie jest zwykłe ogłoszenie. Chcesz przekonać osobę (człowieka!) do zmiany swojego całego życia, podjęcia bardzo ważnej decyzji (w pracy spędzamy bowiem większość swojego czasu). Nie możesz więc to tego podchodzić sztampowo, musisz w ogłoszeniu pokazać „ludzką twarz”. Ogłoszenie nie może wyglądać jak każde inne lub „stworzone” przez sztuczną inteligencję czy jakiegoś bota. Nie kopiuj klauzul z ogłoszeń konkurencji typu „wymagana dyspozycyjność, komunikatywność” itd. Spróbuj napisać coś od siebie.

Chcesz mieć więcej ofert od kandydatów? Wyróżnij się! Pokaż w ogłoszeniu kim jesteś. Opisz jakieś case’y, klientów, może daj link do portalu społecznościowego, typu LinkedIn do siebie lub zespołu, z którym przyjdzie pracować kandydatowi. Zachęć do nawiązania z Tobą relacji.

Witold Jarzyński